تولید محتوای با کیفیت

محدود کردن تولید محتوا فقط به نویسندگی کاملا اشتباه است و تصویری ناقص از آن ارائه می‌دهد. محتوا اولا از جنس اطلاعات است،  در ضمن نه هر نوع اطلاعات خامی بلکه اطلاعاتی که با مخاطب حرف می‌زند و ارتباط برقرار می‌کند و در عین حال هم برای مخاطب جذاب است. در تولید محتوا رعایت اصول نگارشی و ساده نویسی حائز اهمیت است. محتوای پیچیده به بار کج می‌ماند و به مقصد نخواهد رسید.  با تولید محتوای هوشمندانه می‌توانید در تعامل با مخاطب خودتان باشید و به‌صورت هدفمند از این ارتباط، نفع ببرید.

برای تولید محتوای متمایز و جذاب، ایده و خلاقیت مورد نیاز است. برای بازاریابی از طریق تولید محتوا رعایت نکات سئو (بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو) ضرورت دارد. گردآوری و عرضه داده‌های دست اول یکی از بهترین شیوه‌ها برای ساختن یک استراتژی بازاریابی محتواست. چون این روش به صورت خودکار ایجاد تمایز می‌کند. اگر برای رقبایتان غیرممکن نباشد دست‌کم دشوار است که بتوانند بر مبنای همان داده‌ها مانند شما گزارش تهیه کنند. البته در نظر داشته باشید که در تولید محتوا باید معتبر باشید و پراکندگی مطالبی که از خودتان نیست، ممکن است آسیب بزرگی در بلند مدت به شما برساند.

استفاده مناسب از عکس، ویدئو، مقالات وبلاگ، آهنگ، مصاحبه‌ها، نقل قول‌ها، داستان‌ها، اینفوگرافیک و … در جذاب‌تر شدن محتوا، اثر گذار است.

کلید برقراری ارتباط با مخاطب از طریق تولید محتوا در بهینه سازی این ۵ جز است.

  • اطلاعات

چه ایده‌هایی را منتشر می‌کنید؟ اطلاعات، ترکیبی از مهم‌ترین ایده‌هایی است که مخاطب باید آن‌ها را بداند. نیاز به دانستن جزئیات کلیدی (شواهد، توضیحات و نمونه‌ها) که از آن ایده‌ها پشتیبانی می‌کنند.

  • هدف

چرا این کار را انجام می‌دهید؟ می‌خواهید مخاطبان به چه چیزی فکر کنند؟ چه احساسی داشته باشند؟ چه کاری انجام دهند؟ محتوا زمانی بسیار موفق است که شما آن را برای رسیدن به یک هدف خاص طراحی کنید و با تمام منابع خود بر روی آن هدف خاص متمرکز شوید.

  • مخاطب

برای این محتوا مخاطب هدف شما چه کسی است؟ بسیاری از مواقع، کسب‌وکارها و برندها بدون شناخت نیاز مخاطب و توجه به او، محتوا تولید می‌کنند. افراد و مخاطبانی که می‌خواهید به آن‌ها دست یابید، دغدغه‌ها و سؤالات آن‌ها را شناسایی کنید.

  • فرم

چگونه روابط خود با مخاطب را در آخرین حالت نمایش می‌دهید؟ پس از انتخاب کانال‌ها، نوبت به نوع محتوا می‌‌رسد.. ویدئو، پست وبلاگ، مقاله یا پادکست؟ کدام‌یک؟ چگونه می‌توانید به بهترین نحو ممکن پیامتان را به گوش مخاطب برسانید؟

  • کانال

چگونه محتوا را به دست مخاطبان خود می‌رسانید؟ در شبکه‌های اجتماعی؟ وبلاگ خودتان یا وبلاگ‌های پربازدید؟ همه این‌ها بستگی حضور مخاطب شما دارد. اگر مخاطبانتان بیشتر در اینستاگرام حضور دارند، تمرکز اصلیتان باید روی اینستاگرام باشد، نه وبلاگ و نه سایر شبکه‌های اجتماعی.

در آخر باید تصمیم بگیرید که آیا می‌توانید تولید محتوای مدنظر خود را به عهده بگیرید و یا برای اثرگذاری بیشتر آن را برون‌سپاری می‌کنید. بهتر است بعد از کمی آزمون و خطا تصمیم نهایی و استراتژی تولید محتوای خود را اتخاذ کنید.